Saturday, September 19, 2009

abis nyer poser aku..

19hb september akhir last pose..




sepanjang bulan ramadhan yg aku tempuhi...
terselit serbu satu ragam dan kerenah...
aku tempuhi dengan tabah..
dan lahir satu keinsafan...
yg entah biler lah bleh tahan..
biasalah insaf aku nie kjap2 jer..
cpat insaf.. cepat plak belok2..


tahun nie..
xbbraper panas..


so xler dugaan mutlak untuk aku..
aku nie dah ler slalu batal pose sebab haus..
ish2..
insaf2..
dah besaq nie xlah wat pangai uh ag..




puasa..
majlis2 berbuka xpayah citer arr betaper banyak nyer..
kalau makan kompem one shoot jer..
pastu nak solat..
mak aih berat habis..
nak rukuk pon..
satu hal tahan menahan..
tahan per??
tahan arr angin..
nak elak kuar kat mulut..
kuar kat tuut..
satu hal nak p amik air semayang blik..




maser time2 aku tungu berbuka.
aku der bacer satu majalah..
citer pasal jenis2 org yg berbuasa
hanya berlapar perut jer..


jenis2 org uh spt:
1. org yg poser.. tpi tidur sepanjang poser..
2. org yg poser.. tpi sibuk dok mengumpat hal org..
3. org yg poser.. tpi maki hamun
4. org yg poser.. tpi tgk benda2 yg xbaik..
5. org yg poser.. tpi xsembahyang..
6. org yg poser.. tpi cekik darah org..
7. org yg poser.. tpi wat maksiat..
pastu dia tulis.. sehina2 7 org ini berpuasa..
adalah lebih baik dari org yg kelapan..
org yg ke8.. tidak buat 7 perkare diatas.
jangan jadi org yg kelapan..


kat otak aku bercelaru bacer artikel nie..\


dah ler pose..
tambah plak pening2..\
ambulans pusing2 kat kepala..
kang xpasal2 batal pose..
hehehe..
(alasan xnak poser)
kesimpulan aku disebalik kater2 pujangga nie..
aku ungkai sendiri..
aper maksud dia org yg kelapan??
buntu aku pikir..
kater pepatah org putih..
its better do than nothing..
sekurangnyer poser lah jgak dari xder langsung
perbuatan kiter sebagai umat islam..
pkir punyer pikir punyer pikir..


baru aku faham..
org yg kelapan..
dia xbuat aper yg ketujuh2 jnis org uh buat..
maksudnya.. dia xpuasa..
contoh..
seorang yg xberpuasa..
alsan dier...


"watper nak puasa kalau mengumpat,xsolat,buat maksiat,tidur spanjang hari,.. samer jer kan.. xdapat pahala ak...baik xpayah paser"




adoh..


nie mmg geng setan arr..


otak dia nie sengal2 tebu..


kalau ader org camnie..


aku kumpulkan satu umah..


pastu bom kan..


puas ati aku..




hahahahaa..




kejam2..


so then to bloger...


dah bli lum baju rayer??




see ya!!!

No comments:

Post a Comment